19 april 2011

♥ Basisbroek ♥

Een nieuwe beetje-blote-benen-broek voor Susanne.
Het model Ivy van fM, ik wist dat er wat mee was maar niet helemaal meer wat.
Nu weet ik het weer de voorkant is zo hoog en daardoor zit er zón stofplooi.
Maar we hebben de oplossing.
Met de handen in de broekzak zie je er niets van ;-)

Voor Rosalie wil ik hem ook nog maken, maar kan iemand mij een tip geven hoe ik dat gemakkelijk mooier kan krijgen?
De lap is nog net groot genoeg denk ik en dan ben ik blij dat hij op is.
De kleur viel met bestelling tegen omdat hij niet paste bij de lap die ik in gedachten had en het natuurlijk een heel andere kleur dan we hier normaal hebben ;-)

2 opmerkingen:

  1. sweet trousers! we love ivy too, always cute ;-)
    x nell

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, ik heb net dit patroon beteld bij Naaipatronen.nl... (van Cinderella Zwergen Mode, maar dat is geloof ik wel hetzelfde model).
    Hoe je dit oplost? Ik heb ditzelfde probleem ook vaak als ik voor mezelf broeken maak (daardoor doe ik dat liever niet), volgens mijn naailerares heb ik een holle lies (had ik nog niet eerder van gehoord, maar oké). Dit kun je oplossen door in het patroon bij de voornaad er een stuk tussenuit te vouwen, maar bij de zijnaad niet (ergens halverwege de zithoogte). Als je een proeflapje hebt, kun je het patroon uitknippen, en kijken waar deze vouw voor Rosalie komt te zitten.
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is (tekstueel uitleggen is soms lastig), anders mail je me maar, dan stuur ik een paar tekeningetjes om het te verduidelijken.
    Behalve de ruime bovenkant, staat dit setje Suzanne wel goed.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen