10 april 2011

♥ Armbandjes ♥

Vandaag lekker in de zon een paar armbandjes gemaakt. Ik had een aantal soorten kraaltjes gekocht en daar wilde ik wat leuke bandjes mee maken. Er was alleen 1 tegenvaller die later een meevaller bleek. Ik had rose met gestreepte kraaltjes gekocht, maar kreeg oranje met wit gestreepten. Normaal zou je terug sturen, maar in dit geval kwamen ze eigenlijk van te ver om dat te doen. Nu heb ik ze toch gebruikt en ze zijn hartstikke vrolijk en zomers...
Ik heb er voor Rosalie en Susanne er allebei 1 gemaakt en voor hun vriendinnetjes ook.
Ik heb de kralen aan elastiek geregen en dat met een knoopje dicht gemaakt. Nu zie je net zón knoopje zitten. Iets wat ik iets minder mooi vind. Iemand nog een idee hoe je dat anders kan doen? Maar dan niet met een sluiting want dat vind ik voor de kleintjes niet heel handig.

En ondertussen een ingeving gehad over het knoopje. Dat past namelijk heel mooi in een letterkraal
En dan zit het mooi verstopt.

4 opmerkingen:

  1. Dotje lijm of nagelak op het knoopje en dan het knoopje ín de kraal trekken zodat de lijn/nagellak meteen ook het knoopje aan de kraal vastzet.

    Het zijn wel heel leuke armbandjes zeg, lekker zomers (net zuurtjes die kralen!)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee van Miriam ja.... ik vind de armbandjes ook heerlijk zoet voor de zomer!! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de nagellak zat er op.
    Dat werkt altijd geweldig.
    Maar die kleine sprietjes van het knoopje vond ik storend.
    Maar nu zitten ze in een letterkraal in de oranje paste het niet. Ik heb daarvoor te dik elatiek gebruikt....

    BeantwoordenVerwijderen